Support

FAQ

Betekenis symbolen

Details
Bewerken
Downloaden
Verwijderen
Kopiëren

Mijn stepfile met tapgaten verwerkt niet

Tapgaten moeten op de kleinste snijdiameter (voorboordiameter) getekend worden. In uw stepfile mag u geen features getekend hebben, geef in uw PDF werktekening per tapgat het type draad aan.

Mijn stepfile met soevereinen verwerkt niet

Gaten met soevereinen moeten op de kleinste snijdiameter (voorboordiameter) getekend worden. In uw stepfile mag u geen features getekend hebben, geef in uw PDF werktekening per gat de diepte en diameter aan.

Het systeem accepteerd mijn tekening met dubbeldrukking niet.

Bij Plaatwerk365 is het mogelijk om een hemming te vervaardigen. Hiervoor gelden drie maakbaarheidsvoorwaarden.
- Tussenafstand dubbeldrukking minimaal 0,01 mm
- Plaatdikte (S) maximaal 2mm
- Flenslengte (H) minimaal 14mm
Klik hier om alle maakbaarheidsregels te downloaden.

Ik ontvang geen bevestiging in mijn email met accountgegevens

Bij het aanvragen van een nieuw account, is het mogelijk dat deze in de ongewenste email komt. Indien u toch geen bericht ontvangt, kunt u contact met ons op te nemen.

Ik wil graag een extra gebruiker toevoegen

Dit doet u als volgt, ga naar het tabblad mijn gegevens. Onderaan de pagina heeft u de mogelijkheid een gebruiker toe te voegen.

Nadat de gebruiker is toegevoegd kunt u rechten vrijgeven aan uw extra gebruiker: offertes aanmaken, offertes verwijderen, artikelen verwijderen, orders plaatsen, gebruikers account uitschakelen.

Ik kan een artikel niet terugvinden

Een artikel wat voorheen geüpload is, wordt automatisch opgeslagen in het artikelbestand. Voor uw eigen gemak kunt u gericht zoeken op naam van omschrijving, of zoeken op tekeningnummer.

Plaatwerk365 werkt niet op mijn webbrowser

Plaatwerk365 is geoptimaliseerd voor moderne webbrowsers en dient naar behoren te functioneren op Google Chrome, Internet Explorer Microsoft Edge en Mozilla Firefox. Maakt u gebruikt van een gedateerde webbrowser, dan is het mogelijk dat plaatwerk365 niet naar behoren werkt.

Kan ik mijn artikelen aanpassen nadat ze geüpload zijn?

Het is mogelijk om artikelen die in het artikelbestand staan te wijzigen op specificatie van materiaal, dikte, omschrijving en bewerkingen. U kunt dit doen door in het artikelregel op de knop ‘bewerken’ te drukken.

Ik heb problemen met uploaden van mijn Excelbestand

Heeft u problemen met het uploaden van uw Excelbestand? Dan kunt u eerst kijken aan welke voorwaarde de Excel-template moet voldoen om goed te functioneren. Informatie hierover vindt u in Support onder het kopje ‘Excel invoer’. U kunt ook contact met ons opnemen als meer hulp nodig heeft.

Wanneer ontvang ik een orderbevestiging?

Wanneer u een bestelling plaatst ontvangt u direct een automatisch bericht dat uw bestelling ontvangen is. Binnen één werkdag wordt uw order verwerkt en ontvangt u een email met een orderbevestiging.

Ik kan het benodigde materiaal niet vinden

Plaatwerk365 biedt u standaard een selectie materialen aan, die in de industrie gangbaar zijn. Daarnaast bieden wij u ook de keuze uit meer dan 200 plaatmaterialen. Voor meer informatie kunt u contact opnemen.

Hoe kan ik de zet maat bepalen?

Twijfelt u over de maakbaarheid van een product dat gekant moet worden, dan kunt u bij Support onder het kopje ‘zetgegevens’ richtlijnen vinden voor de zetmaten. U kunt ook contact met ons opnemen voor deskundig advies.

Wat is het verschil met standaard afbramen (R=0,1) en intensief (R=0,3)?

Na het lasersnijden van een product ontstaat aan de onderzijde en braam die scherp aanvoelt. Bij het afbramen, wordt deze braam afgewerkt, en ontstaat er een kleine radius aan de rand van het product. Wanneer u voor de standaard afwerking kiest, wordt de rand afgewerkt met een kleine radius van r =0,1. Bij een intensieve afwerking, wordt een radius van r =0,3 aangebracht.

Welk lettertype kan ik gebruiken voor het snijden en/of graveren van tekst?

U kunt hier een DXF-file downloaden met een lettertype dat u kan gebruiken.

Waarom is alu 99,5 niet leverbaar?

Alu 99,5 is slecht te lasersnijden, wij adviseren om te kiezen voor Almg3.

Kan ik een geplaatste order opnieuw bestellen?

Ja dit kan, via het tabblad Orders kunt u op de dupliceer knop van de desbetreffende order klikken. Er wordt dan automatisch een offerte geopend met de desbetreffende artikelen.
U kunt hier indien gewenst de aantallen wijzigen en een gewenste leverdatum selecteren.

Ik wil graag een afwijkend leveradres toevoegen.

Als u de offerte opent kunt u een afwijkend leveradres invoeren.

Worden bij combinatie orders het teveel aan verzendkosten gecrediteerd?

Bij combinatie leveringen van verschillende orders blijven wij de initieel bevestigde verzendkosten (inclusief verzamel en verpakkingskosten) hanteren, deze worden niet gecrediteerd.

Kan ik spiegelbeeld zetten (links/rechts) ook vermelden op de tekening?

Nee dit is niet mogelijk i.v.m. het softwarematig aanmaken van een kantprogramma (links of rechts). Indien wij dit constateren zullen wij hiervoor een aparte regel toe voegen aan de order, eventuele meerkosten worden automatisch doorberekend.