Support

Automatisch invoeren met Excel

Plaatwerk365 wil uw inkoopproces zo efficiënt en eenvoudig mogelijk maken. Met behulp van de nieuwe Excel module kunt u nu een groot artikelbestand in één keer uploaden en bestellen. Hoe het werkt?! Eerst upload u de DXF tekeningen in plaatwerk365. Vervolgens kunt u de bijbehorende Excel-template met artikel specificaties toevoegen en zal er automatisch een koppeling gemaakt worden per artikel.

Template

Definiëring per kolom:

Tekening:

Materiaal:

Dikte:

Structuurrichting:

Kanten:

Afbramen: .

Aantal: .

Voorbeeld:



Instellingen

Wanneer u een Excelbestand inlaad als u een artikel upload, krijgt u het scherm links te zien.

De module haalt alle kolomtitels op uit het excel bestand en zet deze één voor één neer met een selectielijst erachter. Wanneer u een DXF-file upload ziet u alle velden die u in moet vullen, deze staan in de selectielijst.

Het kan zijn dat uw kolomtitels verschillen met onze gegevensvelden, kies per kolomtitel het gewenste gegevensveld uit de selectielijst dus bv: Tekening bij Tekening, Materiaal bij Materiaal etc. als u op 'Verder' klikt wordt alles ingevuld op basis van uw instellingen.

Als u 'Geen' selecteert in de selectielijst zal de module deze kolom niet meenemen en wordt er niks voor ingevuld.

De instellingen die u invult worden opgeslagen wanneer u op 'Verder' klikt, als u later weer eens artikelen upload kunt u dezelfde instellingen als de vorige keer gemakkelijk ophalen door op de knop 'Vorige instellingen laden' te klikken.

Er wordt per selectielijst het opgeslagen item automatisch ingevuld voor u zodat u snel en gemakkelijk verder kan.

Let op: De opgeslagen instellingen ophalen werkt alleen wanneer u hetzelfde Excel-template gebruikt.